Průběh studia
1.rok – Proseminář
9 víkendů + týdenní soustředění (8 dnů)
Hlavním motivem prvního roku jsou samotní seminaristé. Ti se společně seznamují s anthroposofií a jejími metodami poznání. Jádro základní práce vhodně doplní nejrůznější prvky související s rozvojem osobnosti. Seminaristé si také vyzkouší nejrůznější umělecké či řemeslné techniky používané ve waldorfské škole a budou se zabývat dítětem v předškolním věku, a tedy také waldorfskou mateřskou školou.
2.rok – Výuka 1. stupně
9 víkendů + týdenní soustředění (8 dnů) + hospitace
Hlavním motivem druhého roku je metodika prvního stupně waldorfské školy. V porovnání s prvním rokem se změní úhel pohledu a v centru všech přednášek i uměleckých činností se nachází vyvíjející se dítě. Cílem je zabývat se vývojovým obloukem dítěte v prvních dvou sedmiletích. Seminaristé však pokračují v seberozvojových činnostech a zdokonalováním se v uměleckých činnostech.
3.rok – Výuka 2. stupně
9 víkendů + týdenní soustředění (8 dnů) + praxe + závěrečná práce
Třetí rok bude zaměřen nejen na metodiku druhého stupně, ale i na samotné otázky a úkoly vycházející z pedagogické praxe. Zároveň se v semináři zaměříme na témata, která jsou spojená s rolí třídního učitele či souvisí se specifiky práce učitelského kolegia a vnitřní práce učitelů na waldorfské škole. Seminaristé se budou také zabývat studiem textů waldorfské pedagogiky.